Instrukcje...

1.Wchodzisz tu <KLIK>
2.Wybierasz w  menu "Make a chat"
3.Wybierasz wzór swojego chatu.
4.Wybierassz wielkość chatu Small (mały) Medium (średni) Large (duży). <Polecam Medium>
5.Kopiujesz kod na dole.
6.Wchodzisz na bloga i klikasz na "Projekt".
7.Klikasz "układ".
8.Naciskasz "Dodaj gadzet"
9.Wybierasz z tamtąd HTML/Java/script
10.Wklejasz do treści kod.
11.Zapisujesz i wyświetlasz bloga.

Myślę że moja instrukcja jest zrozumiała i prosta!
Powodzenia...;***
1.Wchodzisz tu  <KLIK>
2.Wybierasz kolorek MP3.
3.Naciskasz w menu nad kolorkami "Edit Playlist"
4.Wpisyjecie w SONG TITLE Nazwe piosenki a w SONG URL link strony z której ściągacie piosenke.
5.Naciskasz "Configure Settings".
6.I ustawiacie wszystko tak jak wam pasuje.
7.Następnie naciskacie "Done" I pokazuje wam się kod kopiujecie go.
8.I ten kod wklejacie tak jak chat.

I już! Proste ?.
Powodzenia...;***

Tworzenie filmów :)



Tworzenie i oglądanie filmów
Jak niektórzy już pewnie zauważyli, na MovieStarPlanet powróciło koło fortuny. :)
Razem z nim pojawiły się zmiany dotyczące oglądania oraz tworzenia filmów. Niektórzy twierdzą, że teraz ciężko zrobić taki film, ale ja się sprzeciwiam. Mi jest dużo łatwiej. :)
Aby ułatwić Wam tą sprawę stworzyłem screena:
Niektórzy nie mają pojęcia, jak powiększyć długość sceny. Otóż na "taśmie filmowej" (w lewym dolnym rogu) znajdują się cyfry. Na początku od 1 do 5. To są właśnie nasze sceny. Aby dodać scenę należy wcisnąć + znajdujący się za nimi. Nie da się zrobić tego tak jak kiedyś, klikając na strzałkę. Ale to w sumie nie tak źle. :)
Myślę, że przydały się Wam informacje podane powyżej. :)

Pulpit nawigacyjny


Pulpit nawigacyjny
Pulpit nawigacyjny tradycyjnie stanowi punkt początkowy. To tam znajduje się lista wszystkich Twoich blogów i można klikać ikony obok nich, aby wykonywać w nich różne czynności, takie jak:
  • Pisanie nowego posta: kliknij pomarańczową ikonę ołówka na pulpicie nawigacyjnym, aby przejść do Edytora postów.
  • Wyświetlanie postów: szara ikona Lista postów daje dostęp do listy opublikowanych postów oraz postów roboczych w konkretnym blogu.
  • Śledzenie ulubionych blogów: pod listą Twoich blogów widać listę blogów, które obserwujesz, wraz z fragmentami najnowszych postów z nich pochdodzących.
  • Wszystko inne: otwórz menu rozwijane obok ikony Lista postów, aby uzyskać szybki dostęp do następujących funkcji:
    • Przegląd
    • Posty
    • Strony
    • Komentarze
    • Statystyki
    • Zarobki
    • Układ
    • Szablon
    • Ustawienia
Zwróć uwagę, że karta Zarobki będzie widoczna wyłącznie wtedy, gdy AdSense obsługuje Twój język.
Nowa strona - Edytor
Piszemy nową stronę na blogu.
rys.1
W interfejsie Bloggera nie ma bezpośredniego odsyłacza do utworzenia pierwszej nowej strony, ot taka mała wpadka programistów. Aby przejść do jej utworzenia musimy kliknąć edytuj strony [rys.1] a następnie utworzyć nową. [rys.2]

rys.2
Strony piszemy podobnie jak posty w blogu przy pomocy takich samych narzędzi. Blogger umożliwia nam napisanie 10 stron - jeśli nam ich zabraknie wystarczy skorzystać z tej sztuczki aby mieć ich nieograniczoną ilość.


Kilka słów odnośnie tego czym są strony w blogerze - na forum dość często odnosi się wrażenie że nowi użytkownicy nie bardzo ogarniają ten temat traktując strony jako sposób na kategoryzowanie bloga.

Strona jak sama jej nazwa wskazuje jest stroną - element stały nie pojawiający się w kanale RSS naszego bloga. Nie są też więc automatycznie dodawane do wyników wyszukiwarki - na ich pojawienie trzeba więc poczekać dłużej, posty są indeksowane średnio co 3-5 dni a strony ok 2 razy w miesiącu. /wydumane na podstawie odwiedzin na tym blogu/

rys.3
Na rysunku obok przedstawiłem schemat działania naszego bloga. Blog można w zasadzie podzielić na trzy podstawowe części: Posty Strony oraz interface WWW

To co widzimy po wejściu na nasz blog w przeglądarce jest właśnie w czerwonej ramce - i podążając za liniami może w niej znaleźć się dowolna strona lub kilka najnowszych postów z głównej albo post który został otwarty np. po kliknięciu w link czytaj więcej... Po wczytanych postach możemy nawigować używając przycisków nowsze i starsze posty. Strony maja w Pagerze tylko link do głównej.

Tak więc dodając stronę nie dodamy do niej żadnego z istniejących lub nowych postów. Posty wraz z agregatorami RSS - komentarzami i etykietami stanowią odrębna część bloga, tgz. Archiwum.

Podsumowując: Strona - to taki post bez opcji daty - możemy mieć ich jak wspomniałem wcześniej maksymalnie dziesięć.

Najlepiej zamieścić w nich informacje które często będą potrzebne przeciętnemu odwiedzającemu nasz blog, np. kontakt z nami, spis postów bloga - mapa bloga, podstawowe i często wyszukiwane informacje w blogu, itd. Aby wyświetlić strony możemy użyć gadżetu o tej samej nazwie i umieścić go w dowolnym miejscu na blogu np pod headerem - tak jak u mnie, w większości szablonów linki pojawią się poziomo obok siebie lub w pasku bocznym - linki pojawią się jeden pod drugim.

Błędnym rozumowaniem jest że za pomocą stron można zrobić kategorie w blogu. Jeśli chcemy użyć takiej opcji - proponuję poeksperymentować z gadżetem Etykiety i jego ustawieniami lub osadzić własny kod HTML
Nie można mieć kilku stron głównych w blogu - teoretycznie ;) na pewno nie osiągniecie tego z pomocą gadżetu strony.
1.Myślisz sobie "Jak będzie wyglądał mój obrazek?."
2.Jak już wymyślisz to robisz tak zwany "Podwójny obrazek"
3.Kiedy już zrobimy obrazek wrzucamy go na kompa .!
4.Potem wchodzimy w gimpa (Gimpa bezpiecznie ściąga się stąd)
5.Zastanawiacie się jak ja to zrobie ?. A więc tak! Bierzemy Najpierw taką kropelkę z przybornika!
6.Jak już to naciśniecie to Zamalujcie te obrazek pod tym żeby był rozmazany tak:
7.Potem bierzemy taką jak by lupę jak tu na obrazku:






8.I potem zamalowujemy znowu ten obrazek pod spodem :) Prawda że proste ?.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz